marți, 1 aprilie 2008

someone like you



am vazut un film...o comedioara romantica..."someone like you". in filmul asta o tipa ajunge ea la o concluzie: barbatii sunt, ma scuzati, ca taurii, care nu fac treaba aia rusinoasa de doua ori cu aceeasi vaca. extrapoland, barbatii sunt fiinte poligame prin natura lor, spre deosebire de noi, femeile, care suntem monogame (saracele de noi). daca ne gandim mai bine, gasim teoria asta peste tot. toate revistele incearca sa ne explice cum ca barbatii nu pot iubi o singura femeie, barbatii nu pot sta cu o singura femeie. motivul, in viziunea marilor psiholoage, este acela ca barbatii au nevoie sa-si demonstreze ca sunt atragatori, ca sunt fantastici, ca sunt potenti, si atunci au nevoie de confirmare nu numai din partea femeii care le este alaturi. te pomenesti, vezi doamne, ca ea este subiectiva. totusi, stau eu acum si ma gandesc: nu cumva toata chestia asta cu zburatu' din floare in floare este un efect al societatii? pai pe vremea lu' bunica, dumnezeu s-o ierte, oamenii se casatoreau la 16-17 ani, si asa ramaneau "pana cand moartea ii despartea". atunci de ce se putea si acum nu se mai poate? barbatii de atunci erau altfel? in 50 de ani barbatul a continuat sa evolueze devenind poligam prin definitie? permiteti-mi sa ma indoiesc. data trecuta cand mi-am exprimat indoiala am fost acuzata ca "gandesc marunt", ca sunt idealista, si mi s-a explicat ca orice barbat isi cauta implinirea si in alta femeie (la propriu). culmea este ca multora li se pare normal.
in primul rand...se presupune ca barbatul si femeia fac parte din aceeasi specie nu? ce natura sadica ar face partea feminina monogama si partea masculina poligama? asta ar fi o bataie de joc mult prea crunta asa ca refuz sa cred asa ceva. mai departe. sa luam exemplul cuplului X - impreuna de 2 ani si ceva. se iubesc...si asta se vede. bag mana in foc ca ea nu se uita la alt tip si el nu se gandeste la alta. cuplul Y - 1 an si ceva. ei nu-i pasa ca el nu e fat-frumos. lui nu-i pasa ca a "luat-o" neinitiata. s-au chinuit, au trecut peste probleme, si acum ti-e drag sa te uiti la ei. daca ei pot altii de ce nu? sa fie ei exceptii? ma indoiesc. probabil ca toti cei care zboara din crini in muscate, ca sa zic asa, sunt inca in cautarea florii pe care sa o poarte in suflet from now on. eu una nu am avut parte inca de fantastica "dragoste adevarata"...sau poate a fost si n-am recunoscut-o...dar eu cred...sper...caut...visez. eu n-o sa trec peste "cealalta" pt ca "e in firea lucrurilor". de fapt, nici nu este. e doar o incercare de a te da mare cu vasta experienta. la ce iti ajuta? la nimic. ce conteaza ca au fost 10 sau 100 daca nu ai simtit nimic deosebit pentru ele? omul se deosebeste de animale, printre altele, prin faptul ca poate iubi. la animale, sexul este nevoia de reproducere. la oameni, sexul este infinit mai mult decat atat. de ce sa-l pangarim transformandu-l intr-un act random? experimentam, cautam, dar si cand gasim...ar trebui sa pastram.

Niciun comentariu: