miercuri, 2 aprilie 2008

in esenta...?

la vremea mea am citit si eu "diavolul si domnisoara prym" (coelho). in mare...este vorba despre lupta dintre bine si rau. in mic este vorba despre un tip care vrea sa vada daca oamenii sunt in esenta buni sau in esenta rai...asa ca ispiteste locuitorii unui satuc in care toata lumea cunostea pe toata lumea: daca se comitea o crima, primeau muuuuult aur. daca nu...fix...nimic. cartea se termina in coada de peste. oamenii nu comit crima dar...nu neaparat pentru ca erau in esenta buni ci pentru ca cineva a stiut sa le atinga o coarda sensibila. acum stau si imi pun aceeasi intrebare: oamenii sunt in esenta buni sau in esenta rai? incep sa cred ca sunt rai (marea majoritate) si profitori. din pacate mi se tot confirma, cu diferite persoane. problema este ca persoanele respective mi-au facut atata rau pentru ca am permis, pentru ca eu sunt in esenta buna (din pacate) si am sarit in ajutor. mi-am luat o mare teapa. am avut incredere intr-un om in care nu trebuia sa am...pe care nu il cunosteam suficient si care nu merita. acum stau si ma zgarii pe ochi si imi spun ca n-o sa mai repet greseala. in 2 luni era s-o repet de 2 ori (se pare ca nu ma invat minte nici sa ma bati). si totusi...stau si ma intreb cum e posibil. de ce? de ce atunci cand cineva e bun si saritor toata lumea tinde sa-l ia de fraier? de ce toate rahaturile se intampla oamenilor care incearca sa faca o fapta buna? nu zic...poate meritam...poate la vremea mea am facut si eu faze nasoale si roata se intoarce. dar de ce se intoarce roata fix cand vrei sa ajuti pe cineva? chiar asa de grav sa fie? sa traim intr-o lume in care fiecare e pentru el si incearca sa-i jupoaie pe toti ceilalti?
cand faceti rost de o masina a timpului anuntati-ma...eu nu-s facuta pentru perioada asta. trebuie sa-mi caut un loc unde sa ma incadrez si unde sa nu se profite de tine cand vrei sa faci un bine. nu astept sa mi se inalte statuie sau sa mi se pupe picioarele. nu astept nici macar recunostinta. astept sa-mi recuperez ce am dat. si se pare ca ain't gonna happen.
sa mai ai incredere in barbati...

Niciun comentariu: