miercuri, 2 aprilie 2008

gelos vs. posesiv

discutam cu cineva si la un moment dat mi-a spus ca prietena lui era geloasa. in momentul ala...blip...s-a aprins beculetul. oare gelos e similar cu posesiv? no way (cel putin la aceasta concluzie am ajuns eu). as vrea sa vad si alte pareri, dar mai intai sa termin de expus punctul de vedere.
o persoana posesiva este o persoana care isi vrea jumatatea (si nu neaparat...asta se extinde si asupra prietenilor apropiati) mereu la dispozitia lui/ei. este genul de persoana care cand ii spui "vezi ca ma duc cu baietii la un fotbal" incepe sa se matzaie "da' de ceee? inseamna ca nu ma iubeeeeesti. eu nu insemn nimic pentru tine, nu? adica...fol..fotl..fotbalu ala e mai important decat mineeee". si asta se intampla chiar daca cei doi se vad zi de zi. sau..."draga, azi ies cu x ca nu m-am mai vazut de mult timp cu el/ea. iesim si noi maine". si replica "aaaa...fata...adica ce...eu nu sunt prietena ta? adica cu mine nu poti sa iesi? adica ce...nu poti sa te vezi alta data cu el?" (asta discutie intre 2 best friends. da...da...exista). pentru mine asta inseamna persoana posesiva. nu neaparat ca nu are incredere in celalalt. pur si simplu il vrea mereu aproape. e si o doza de egoism aici. daca esti prietena mea cea mai buna/ iubitul meu/ iubita mea, atunci tot timpul din lume mi-l acorzi mie. ca vreau eu. ca pot sa ti-o cer. ca eu nu suport sa stiu ca iesi cu alti oameni. daca gasesti unul mai interesant eu ce fac?
probabil oamenii atat de posesivi sunt cei carora le e foarte frica de singuratate. si atunci li se pune pata pe cate unu/una si incearca sa-l tina mereu aproape ca sa nu mai treaca prin momentele in care tacerea e atat de apasatoare incat parca te sufoca, sau filmul e atat de funny dar nu ai cu cine sa razi. probabil...
pe de alta parte sunt oamenii gelosi. "unde te duci?", "de ce nu m-ai sunat", "cu cine ai iesit?", "cum arata noul coleg de munca?", "da-mi sa-ti citesc mesajele". in acest cazi la acelasi "vezi ca ma duc cu baietii la un fotbal" reactia este: "AHA!!! las' ca stiu eu ca te vezi cu aia...las' ca stiu eu ca ma inseli! porcule, nesimtitule... (si aici va las pe voi sa fill in the gaps)". sau..."iubitule...azi ma intalnesc cu x ca nu ne-am mai vazut de mult timp". si vine replica pe un ton ridicat (asta se lasa si cu vene umflate pe gat): "asa si? ce daca nu te-ai mai vazut cu el? sa nu te prind! las' ca stiu eu ca ma inseli. ce daca te-ai despartit de el/e cel mai bun prieten al tau/ e un coleg de la munca? GATA!!! esti o tradatoare, o mincinoasa... (si aici va las pe voi sa completati). astia sunt oamenii care incearca sa-si tina prietenul aproape din teama. teama de ce? teama ca il vor pierde. astia sunt oameni foarte complexati ("toata lumea arata mai bine ca mine...eu sunt naspa..."), sau sunt oameni care au fost mintiti de atat de multe ori incat isi pierd increderea. sunt oameni care oricat ar vrea...oricat ar iubi...oricat ar incerca sa ofere incredere...nu pot. chestia asta, spre deosebire de cealalta pacoste, este vindecabila (hac...parerea mea). daca te-ai pricopsit cu o asemenea belea pe cap si daca tii suficient de mult la el/ea cat sa iti pese de relatie, ii demonstrezi ca poate avea incredere in tine. ii arati ca pentru tine persoana de langa tine e cea mai importanta, chiar daca mai are si defecte (wtf...nimeni nu e perfect). ii arati ca poate avea incredere in tine pentru ca esti sincer, chiar daca asta inseamna sa ranesti la un moment dat. daca il/o iubesti destul si ii arati asta trece peste multe.

acuma in incheiere...declar ca sufar de gelozie. nu e dusa pana la absurd dar este...si incerc sa ma tratez. in seara asta am facut o chestie naspa (nu spunem ca ne e rusine). ma rog...important este ca ma tratez. incerc sa ma impac cu mine, sa ma vad mai frumoasa, mai desteapta, mai cu mot in frunte. in momentul in care voi atinge aceasta stare de nirvana se va topi si gelozia...

Niciun comentariu: