joi, 26 iunie 2008

a bate sau a nu bate

azi am vazut o faza care m-a lasat masca si mi-a intors stomacul pe dos. veneam spre munca si in fata mea erau un tigan borat si o tipa. si aia cred ca era tiganca, dar nu era asa de neagra. aveam castile in urechi si nu am inteles discutia, dar cioara zbiera ca din gura de sarpe si gesticula de mama focului. pana cand s-a intors brusc si i-a tras muierii un dos de palma peste barbie, de sus in jos, cu o sete de parca viata lui depindea de asta. si in momentul ala proasta a pus o privire de bovina haituita s-a oprit putin, dupa care a mers in continuare, incetisor, cu doi pasi in spatele lui. si ala tot urla si gesticula, si ea mergea spashita in spatele lui. nu riposta, nu vorbea...doar mergea la o distanta cat de cat sigura, dupa el.

si atunci m-am gandit ca se incearca din rasputeri sa se opreasca violenta in familie. femeile sunt incurajate sa-si spuna pasul, sa denunte, sa se apere. atata timp cat majoritatea stau si inghit, si merg in continuare la doi pasi in spate (si metaforic vorbind) nu avem ce sa facem.

si stau si incerc sa imi dau seama ce e in capul femeilor astora care stau sa fie batute si maltratate si uneori mutilate. cum sa accepti asa ceva? cum sa taci si sa te impaci cu soarta? cum sa mai stai langa un om care a ridicat mana la tine si a si coborat-o si te-a si pocnit? si pentru ce? te fute bine? mai gasesti si alti 'talentati'. te iubeste? e pe dracu'! are bani? la nivelul de educatie al persoanelos care se ocupa cu indeletniciri d-astea, nu prea cred.

mie asta mi se pare o chestie umilitoare. mi se pare inadmisibil sa te lasi tarata prin nori (la propriu si la figurat) de un nenorocit care nu are pic de respect si este prea incuiat ca sa poarte o conversatie asa ca recurge la violenta. niciodata nu am fost adepta batailor...de nici un fel. e drept ca barbatii se mai bat intre ei, si femeile intre ele. tot indivizi oarecum frustrati sau poate marunti, care nu gasesc alta modalitate de aplanare a conflictelor (aici fac exceptie cei care se bat ca sa impresioneze gagici - aia sunt direct retardati; si cei care se bat ca sa se apere cand sunt atacati - aici e ok). dar ca un barbat sa loveasca o femeie...pick your own size, mo'fo'. NU sunt de parere ca bataia e rupta din rai. NU sunt de parere ca orice se rezolva cu o corectie fizica. NU sunt de parere ca asta e cea mai buna metoda de a te face inteles.

si asta imi aminteste de ce mi-a povestit cineva: tiganu isi batea tiganca cu sete si pasiune. tipu a intervenit sa ia apararea pirandei. la care piranda a sarit cu ghearele pe el: "e barbatu meu...poate sa ma bata cand vrea"

ioi...

5 comentarii:

Anonim spunea...

Cat timp aia care se bat sunt tigani (borati, asa cum atat de plastic te exprimi tu!), lasa-i sa se bata...sa se omoare... Unu' sau doi in plus chiar nu se observa...Din pacate...:(

Anonim spunea...

Am zis "IN PLUS"??? Doamne fereste!!! IN MINUS vroiam sa zic, pacatele mele!!!!

Alina spunea...

oricum ar fi...nu-mi place sa vad copii sau femei maltratate, orice natie ar avea. desi intr-un fel sau altul poate ai si tu dreptate (evident, dupa corectura). si oricum pe ele nu pare sa le intereseze prea tare.

Anonim spunea...

eu spun ca ai pus gresit accentul. adica trebuie sa vezi din punctul ei de vedere.

1. poate nu are nici-o pregatire, parvine din orfelinat si pur si simplu nu are de ales....etc

2. poate chiar era vinovata de ceva grav..oricum numai ei se inteleg intre ei.....

3. la prima vedere doare, poate pentru ca este femeie ca si tine si te-ai pus in locul ei....cu toate ca tu nu ai fi stat cu boratul ala nici 5 secunde :)...

4. cate-odata este bine sa-ti vezi de drumul tau, multi care au vrut sa ajute au patito foarte grav...cutite , bataii, etc...

Gaelex spunea...

Asa stie tiganca daca e iubita, daca o bate bine. La fel e cu toate femeile, se simt iubite daca le dai peste botic doar in general e nevoie sa faci asta pe plan intelectual si filosofic. Altele au nevoie fizic.
Nu pleca pentru ca s-au obisnuit, pentru ca le e frica de necunoscut, pentru ca nu cred ca merita ceva mai bun... motive sunt destule.
Femeile au drepturi egale cu barbatii, drept la vot samd. Asa ca de ce ar fi o problema legala sa o incaseze?