joi, 2 aprilie 2009

leapsha again

iar mi-am luat o leapsha de la jean bica, dar nu ma deranjeaza ca ale lui sunt destepte. here i go again :D

1. Care este cartea/autorul pe care o/il vezi ca « Suprema »/”Supremul” ? Pe care ai/l-ai pune-o in rama ? (daca sunt mai multe/multi, enumera-le/enumera-i !)

eu mi-as umple camera de tablouri daca ar fi asa. mi-as inrama, evident, "harry potter" (fiecare separat ca merita), mi-as inrama "ciresarii" si "winnetou" (nu inramez karl may ca unele carti nu au fost la fel de catchy ca winnetou, asa ca ne rezumam la chesti reprezentative)

2. Ai carti pe care consideri ca le-ai fi scris mai bine ? (Daca esti autor al unei carti) Consideri ca esti un scriitor bun ?

uneori cand citesc ma gandesc ca poate anumite scene mi-ar iesi mai bine, dar cred ca asta e doar o impresie de-a mea. chiar daca mi s-ar oferi ocazia nu as indrazni sa modific nicio carte. decat poate "dragostea nu moare" a lu' maitreyi (as sterge frumos fiecare pagina si ar iesi o carte mult mai buna)

3. Despre ce carte, autor sau personaj nu ai putea sa spui nimic critic ?

nu mi-as permite in vecii vecilor amin sa comentez despre karl may, jules verne, j.k. rowling (asta pentru ca l-a creat pe actualul barbat al vietii mele, pe langa bruce willis, harrison ford s.a :D). nu as comenta nimic despre "twilight" si "eclipse" pentru ca mi-au placut tare mult (celelalte 2 parca scartaie putin pe alocuri). personaje non-comentabile sunt multe, asa ca nu le mai enumar ca s-ar putea sa ratez vreunul si sa se supere :P

4. Ai participat vreodata la sarbatorirea unei carti, unui autor ?

din pacate nu am participat la asa ceva. but then again, nu am fost niciodata la vreun concert sau alta manifestare de genul, deci nu-i mare bai.

5. Literatura romana ti se pare ca merita apreciata ? O faci in vreun fel ?

din pacate contactul meu cu literatura romana se rezuma la ce am avut de citit in liceu (dar am citit tot fara sa cracnesc, chiar daca unele nu mi-au placut), ciresarii si neste poeti pe care ii citeam cand eram mai mica si mai desteapta :P. nu pot sa spun neaparat ca apreciez pentru ca nu prea sunt in cunostinta de cauza. dar pot sa spun ca il iuesc pe eminescu, mi-e frica de bacovia si am fost fericita cand mi-a picat nichita stanescu la bac, pentru ca mi-a placut de el si chiar l-am inteles la un animit nivel

6. Ai aruncat vreodata o carte ? Ai arunca ?

recunosc cu jena ca da. dar, in apararea mea, era "insula misterioasa" a lui jules verne care se rupsese fix la jumate si lipseau cateva pagini din fiecare jumatate. dar mi-a fost mila de ea si m-am intristat (poate pentru ca ador cartea aia si oricat de mult as citi-o tot plang cand moare jup si cand dispare insula)

7. Sau ai vandut vreodata o carte ? Ai vinde ?

cat imi cautam job vazusem un post la carturaresti dar...chiar daca mi-ar placea sa lucrez intro librarie, sa fiu inconjurata de carti si sa simt mirosul ala de pagini noi, nu cred ca salariul ar fi suficient pentru asteptarile mele. si in momentul de fata am planuri mari. pe de alta parte dintre cartile mele nu as vinde nimic...ever. they are mine, all mine. si daca e vreuna care nu-mi place, tot a mea e. cine stie cum imi schimb brusc gusturile si aia devine cartea mea preferata?

8. Ai furat vreodata o carte ? Ai fura ?

nu am furat si nu as fura. nimic, nu numai carri. nu e frica de doamne doamne, dar cand eram mica am ciordit un inel de la o vecina (un jeg de tinichea, nu va imaginati ca am saracit copilul). m-a macinat chestia asta cateva zile de nu am putut sa dorm noaptea. si cand m-am hotarat sa i-l dau inapoi am realizat ca l-am pierdut. asa ca...nu mai pun mana pe nimic ce nu-mi apartine decat ca sa ma uit (nici macar pe prietenii altor oameni, in ciuda acuzatiilor primite).

9. Ai criticat un autor sau o carte fara sa o/il cunosti ?

nu. niciodata nu comentez despre chestii decat daca am habar despre ce e vorba. e un principiu: daca nu stii despre ce vorbesti, taci. si ca tot veni vora, ma enerveaza oamenii care comenteaza aiurea, fara sa stie despre ce e vorba, doar pentru ca a auzit el/ea ca o anume carte e slaba.

Ti-ai insusit vreodata creatia unui alt scriitor (blogger) ? Ai face-o ?

intotdeauna cand preiau chestii de pe alte bloguri, dau link (si uneori chiar las un comment sa anunt ca "bah...vezi ca am pus la mine...sper ca e ok"). nah...sunt eu mai cinstita de felul meu :)


cat despre dat mai departe, oamenilor care ma cititi...feel free...

Niciun comentariu: